Sunday, May 9, 2010

one-page design

hierbij ff een link naar de one-page design document zoals die nu is. Er moet nog kleur bij, maar dat komt nog ;)
http://student-kmt.hku.nl/~chiel0/Fun_images/one-page_design.pdf


Ik had nog een aantal ideeën die ik jullie wilden voorleggen:

- Lloyd had t erover dat de sleutel naar wendy aan het eind van de spawn-gang lag. Ik zat er aan te denken om de sleutel in de lerarenkamer te leggen (de ingang van de lerarenkamer ligt dan wel in de hitbox die ervoor zorgt dat de spinnen gespawnd worden). In de lerarenkamer hangen allemaal foto's van de leraren enzo, dus ook van wendy en martien. Ik zat er aan te denken om dan de sleutel naar wendy onder haar foto te leggen zodat de speler dan moet bedenken dat ie de sleutel voor de deur bij wendy moet gebruiken.

- Er was een idee geopperd om te filmen hoe de speler in slaap valt, om het realistischer over te laten komen. Miss ist een idee om de hele scene die zich op de begane grond afspeelt te filmen, dat de speler dus pas begint als ie uit de lift komt.

- In de ruimte voor het lab hangt een whiteboard. Ik zat er aan te denken om joeri daar iets op te laten tekenen en zodra jij binnen komt dat ie jou kant uitkijkt en je aanvalt.

- Als je eenmaal in het lab bent is het miss een idee om de speler alleen maar te laten rennen. Dus zo snel mogelijk naar de nooduitgang. En als de speler besluit alle creatures daar dood te willen schieten dat ie dan doodgaat omdat t er gewoon te veel zijn en dat nooit lukt.

4 comments:

  1. Ok. Nice.

    Crits: Volgens mij moest je Karel alleen ontwijken en niet doden voor een sluitel?

    ReplyDelete
  2. dat is waar, zat met idee dat de deur richting lab dan dicht is, maar die gaat natuurlijk dan gewoon open als karel dood is, is dan geen sleutel voor nodig ;)

    ReplyDelete
  3. Leuke ideeën, vooral de tweede, alleen de derde van Joeri spreekt mij niet zo aan, want nu is het nog zo dat hij die deur inramt en op je af komt rennen: ik denk dat dat veel meer adrenaline en spanning geeft, dan dat je 'm eerst ziet staan en hij je dan pas aanvalt.

    Ik snap wat je wilt doen, beetje laten zien wat Joeri doet op school, maar dat hij de deur inbeukt vind ik nog een beter idee voor het spel op het moment ^^

    ReplyDelete
  4. heb je miss wel gelijk in ;) dan houden we gewoon erin dat joeri de deur inbeukt en vanaf het tekenlokaal naar je toe komt lopen ;)

    ReplyDelete