Friday, May 14, 2010

Karel Concept Art



EDIT:
Concept Art n.a.v. jullie commentaar ^^. Metalen kaken, heb drie verschillende versies. Daarnaast heb ik een idee waarmee we de kabels wel kunnen laten rotaten zonder dat het er goedkoop uitziet. Als jullie akkoord gaan met dat design, kunnen we een beetje combineren tussen kaken en 'kapsels'. De designs die je nu ziet van de hoofden, draait alleen om de kaken. Die zullen gecombineerd worden met de kabels/palen/whatever van de screenshot hieronder.

Thoughts?







Hi everyone n_n : concept art voor Karel (screenshot, psd file is groter). Ik ga er vanuit dat ie overal ronddraait op een plateau, behalve bij Paars; daar 'trappelt/tikt' hij zelf om zijn eigen as heen, dat tik geluid van zijn poten (zijn ruggengraat) is leuk effect voor in het spel, heb ik me zo laten vertellen. Creepy stuff.

Ik weet niet of dit al vast stond, maar ik stel het (nog eens?) voor: Karel straalt rood licht uit (Roze op screenshot), uit zijn ogen, waardoor dat als hij ronddraait, er een soort van vuurtoren achtig iets ontstaat. Ook iets dat de sfeer kan beïnvloeden.

Er zijn nog vier lege plekjes die ik ga vullen als ik wat aanmerkingen heb gekregen over het design van Karel; welke kant ik beetje op moet, of misschien hebben jullie ook nog vette ideeën! Let me know.

9 comments:

  1. ik vinde de eerste wel vet, omdat hij moet wel rond kunnen draaien, dus zo een groete buis in zn afro is wel nodig. Maar ik vind de uitdrukkin op zn gezicht van nummer 3 wel heel vet. Dus misschien als je die 2 kan combineren.
    En missch gewoon snel in line art uit werken? Als dat makkelijker is. Dan kan Joris beginnen met modelen.

    ReplyDelete
  2. Ja de Blauwe gezichtsuitdrukking heeft iedere Karel, dat gebeurd bij elk design als hij je ziet, dan gaat die mond open.

    Maar je zegt dat hij moet kunnen ronddraaien, dus nummer 1 vind je dan het beste; maar de andere designs draaien ook gewoon rond, die staan op zo'n plateau, net als in een magnetron. Daarboven, die kabels, draaien ook gewoon mee.
    Dus misschien begreep je dat verkeerd; of niet, dan heb ik niks gezegd xD

    ReplyDelete
  3. Ja ik ben het met Loyd eens. Ik vind 7 opzich ook wel cool.

    BTW... we zouden zijn kaak toch metaal maken? Die zou ik dan makkelijk los kunnen modellen voor de animatie van de mondOpen.

    Ik denk dat het er een beetje cheap uitziet als de kabels meedraaien. Je kunt het misschien wel onderbouwen, maar is beter als er gewoon een cilinder/schroef in zijn hoofd zit...

    ReplyDelete
  4. Okay, ik heb jullie dat inderdaad horen zeggen, dan maak ik nog wat designs met metalen kaken en wat simpele dingen met een idd een cilinder of schroef in z'n kop.

    ReplyDelete
  5. Ik vind Vierkant 1 het best. Ik denk ook dat die kabels wel kunnen werken, alleen moeten we er dan over nadenken hoe hoog we het plafond willen verhogen.

    ReplyDelete
  6. ik vind vierkant 1 idd ook t beste. Dat lijkt heel erg metaal achtig en niet natuurlijk, dus dat is goed ;) en vierkant 2 is miss iets te overdreven met die tanden, maar ziet er goed uit.
    kdenk dat t mooier is als de kabels niet mee bewegen.

    ReplyDelete
  7. Okay, ik liet het ook al zien aan anderen en die prefeerden Vierkant 1 ook. Die neem ik.

    Jullie willen nog steeds alleen een paal door zijn hoofd, ipv wat kabels of zo nu er een oplossing is voor het draaien van de kabels?

    Als we de kabels niet laten mee bewegen, kan het hoofd van Karel ook niet ronddraaien; ik neem aan dat je dan liever kiest voor een paal door zijn hoofd? ^^ Of iets anders?

    ReplyDelete
  8. Naast dat ik denk dat met een afro, die kabels misschien niet zo erg op zouden vallen... denk ik ook dat de kabels voor een MASS poly's zorgen... Een schroef heeft minder detail nodig, en dan kunnen we meer poly's kwijt in het gezicht.

    ReplyDelete
  9. Ja zoiets dacht ik al. Okay, hou ik rekening mee. ^^

    ReplyDelete