Monday, May 24, 2010

Filmpje en Verhaal



Hey dudes and dudette,

Ik heb zelf een walk loop en attack animatie gemaakt voor Joeri ingame.
De andere werkte niet zo lekker :P met al dat geschok in de loop.
En nu kan die ook de speler aanvallen :D

Maar even iets anders...
Ik zat te denken over t loop van de game.. wat de speler allemaal moet doen en ik kwam met een paar nieuwe ideeen.
Wat als we een soort "control room" doen aan het einde van dat lange gang naast Wendy's kamer. En om daar binnen te komen heb je een sleutel nodig uit Wendy's kamer. Als je daar eenmaal binnen ben heb je een soort van control panel/desk waar je naar een aantal camera's kunt kijken in t level ( ik heb hier een tutorial voor gezien :P ). 1 van die camera's kan bijv het eind punt laten zien waar de speler heen wil. 2 kan een camera zijn in Joeri's lokaal. en een ander bij het grote deur naast Wendys kantoor. En daarnaast zit een knop om die te "unlocken".

Dus dan begint de speler in de lift zonder gun... loopt vooruit en hoort zichzelf spreken over dattie t een rare plaats vind en weg wil. Hij komt dan bij de tafels enz buiten de uitleen en loopt daar een beetje rond. Als die eenmaal merkt dattie niet langs de grote deur kan richting het lab... gaat hij terug en loopt waarschijnlijk Wendy's kamer binnen en de Uitleen.. maar we willen niet dat hij die lange gang in gaat zonder een gun. Dus we moeten iets verzinnen om hem de Uitleen in te jagen.. om de gun daar te vinden.
Misschien een idee om een spin achter hem aan te laten lopen vanuit de richting van Wendys kantoor richting de Uitleen.. en dan kapot laten gaan naar een paar seconden. En dan zegt de speler .. "Damn! I better find a weapon.. fast!" ofz.


Wat vinden jullie ervan???

Nja en als die dan de wapen heeft kan die richting de control room gaan( als die merkt dat de deur opslot zit.. gaatie terug en waarschijnlijk naar Wendy's kamer).. En daar komtie Martien tegen. Nadatie martien heeft verslagen kijkt ie een beetje rond en ziet de verschillende camera's.
Doet de deur open en gaat weer verder richting het lab.. Waar die eerst Karel's hoofd puzzel tegen komt.
Na dattie daar voorbij is gekomen komtie bij het lab en ziet dat alle deuren dicht zijn behalve die van het Teken lokaal. De deur van de tekenlokaal sluit zodra de speler binnen is... en dan zegt Joeri iets "Didnt do your homework did you?"...Rawwr... en dan als de speler Joeri verslaat ... krijgtie het sleutel tot Het Lab...
And then he's FREEeeeEe

7 comments:

  1. Op zich geen slecht idee, maar wordt t niet wat veel?? en dan vooral veel rondlopen bij uitleen en wendy?? bovendien hoeft de game in zn totaliteit niet zo lang te duren, dus ik vraag me af of t echt nodig is om een controleroom te maken waarin camera's staan
    Wat dan wel kan is dat we de controleroom maken in de uitleen en dat ie daar dan meteen een wapen vind van een van de bewakers (miss dat er een bewaker ligt te slapen), dat scheelt tijd en hoeft ie niet constant heen en weer te lopen
    Dat is miss meteen een motivatie om naar de uitleen te gaan, dat de speler daar een scherm ziet dat flikkert en dat daar zijn aandacht naartoe getrokken wordt

    ReplyDelete
  2. Oke Dat kan ook eventueel, maar ik probeerde een link te leggen tussen een aantal dingen die we nog niet naar hadden gekeken,.. Omdat waar plaatsen we Martien precies? En waarom zou de speler die lange gang ingaan.
    Ik probeer t een beetje een bedoeling te geven allemaal :P

    En de speler zal niet veel langer daar zijn in vergelijking met de rest. De meesten zullen aardig puzzlen bij Karel en Het lab gedeelte denk ik.

    ReplyDelete
  3. Idee van de spin die je de uitleenkamer in lokt ben ik niet mee eens, omdat je niet kan weten of de speler zal doen wat jij wil.

    Het verhaal is nu erg 'collect and use' geworden, terwijl het eerst meer puzzelachtig en survival was. Dat is wel jammer hieraan, maar voor de rest vind ik het prima zo.

    "maar we willen niet dat hij die lange gang in gaat zonder een gun. Dus we moeten iets verzinnen om hem de Uitleen in te jagen.. om de gun daar te vinden."
    Misschien dat we de deur gewoon suf dicht laten naar die gang met de control room, totdat hij de gun heeft opgepakt?

    "en dan als de speler Joeri verslaat ... krijgtie het sleutel tot Het Lab...
    And then he's FREEeeeEe"
    Ik denk dat wij op zich het Lab als exit kunnen gebruiken ja, als dat is wat je bedoelt ^^. Hoeft niet per se de nooduitgang te zijn.

    Ik denk dat als we nog wat dingetjes oplossen, wat jij dus aanstipt in je verhaal, en er een echt geheel van maken, dat we het hierbij moeten laten, anders blijven er maar tweaks komen aan het design.

    ReplyDelete
  4. Oh ik zag niet de andere twee comments toen ik mijn post typte o_o.

    Reactie op Chiel en Lloyd:
    Eigenlijk was alles al een bedoeling gegeven toen ik het eerst verloop van het spel had geschreven, ik heb het gevoel dat het verhaal door al die sleutels en alles te ingewikkeld wordt gemaakt voor een spel waarbij de ervaring prioriteit 1 is. Als ik zo lees wat Chiel zegt, denk ik toch wel van: he ja a little bit too much. Misschien toch meer teruggaan naar de loop van het spel die eerst was bedacht, en daar een beetje aan tweaken, in plaats van eigenlijk een nieuwe loop te bedenken?

    ReplyDelete
  5. ja maar de probleem is, dat we t spel niet precies na kunnen maken als dat toffe verhaal die jij eerst in het begin had geschreven. Dus we moeten hier en daar wat dingen weg knippen, maar alles moet toch ook weer een beetje aan elkaar zitten.

    ReplyDelete
  6. ik had een week geleden ofso ook al t idee geopperd om de sleutel naar wendy in de leraren kamer te leggen. hierdoor moet je wel de lange gang in. en de sleutel naar wendy ligt onder de foto van wendy waardoor de speler op die manier erachter kan komen dat de sleutel voor de deur naar wendy bedoelt is

    Martien komt te voorschijn zodra je de deur naar karel open gemaakt hebt.

    dus ff kort:
    - gun pakken in uitleen (door andere deuren dicht te houden?)
    - naar lerarenkamer voor sleutel wendy (sleutel onder foto wendy)
    - naar wendy en uitschakelen
    - code invoeren en deur openmaken naar karel
    - vechten met martien
    - door naar karel

    ReplyDelete
  7. @ Lloyd:
    Oh okay, maakt ook niet uit hoor, maar maak het ook niet te moeilijk voor jezelf door nog wat kamers erbij te verzinnen (die ook tof zijn, maar ik denk dat het alleen maar meer werk is en onnodig, omdat het simpeler kan ^^).

    Ik denk dat we beter Martien tevoorschijn moeten laten komen VOORdat je de deur opent met de code? :O het geeft een adrenaline stoot/schrik als je uit de 'rustige' kamer van Wendy gaat, want daar is ze vrij passief en haar uitschakelen is niet al te moeilijk. En als je dan haar kamer uitgaat, zie je plots Martien daar zo staan en dan programmeren we gewoon dat je de code niet kan invoeren totdat Martien dood is? ^^

    Ik heb het gevoel dat als we Martien erin gooien als je al bij Karel kan komen, dat het twee 'bazen' in 1 keer is.

    Als we het allemaal een beetje eens worden, kan ik het verhaal even snel uitschrijven ^^ ik heb volgens mij langzaam een beeld, ivm die sleutels en codes, hoe het gaat worden. :]

    ReplyDelete